הסכמה דרמטית • השר דרעי: "הבתים הלא חוקיים של הערבים – לא יהרסו"

לדבריו של דרעי "יש היום במגזר הערבי 50,000 בתים לא חוקיים, חלקם עם צווי הריסה. אנו פועלים להסדרת הנושא ובמקביל מעודדים ערים מצטיינות וגם נותנים תוספת תקציב לכל הרשויות הערביות. חבל על כל יום, אנו פועלים ומבצעים ולא ממתינים שהממשלה תסכם את הנושא בקרוב"
איתי גדסי 1 Comment on הסכמה דרמטית • השר דרעי: "הבתים הלא חוקיים של הערבים – לא יהרסו"

אחת הבעיות המרכזיות במגזר הערבי – שגורמות למתיחות בינו לשלטון החוק הוא נושא הבנייה הלא חוקית • ומתברר כי מי שעשה צעד חשוב בנושא הוא דווקא שר הפנים החרדי • הערבים לא מעריכים ובימין זועמים

לדבריו של דרעי "יש היום במגזר הערבי 50,000 בתים לא חוקיים, חלקם עם צווי הריסה. אנו פועלים להסדרת הנושא ובמקביל מעודדים ערים מצטיינות וגם נותנים תוספת תקציב לכל הרשויות הערביות. חבל על כל יום, אנו פועלים ומבצעים ולא ממתינים שהממשלה תסכם את הנושא בקרוב"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יש שמגדירים את המגזר הערבי בישראל כ'פצצה מתקתקת', ולאחרונה אף אזרחים ערבים ביצעו פיגועי טרור נגד יהודים, אך נראה כי הבוקר (רביעי) נעשה צעד חשוב מאוד בבניית האמון עם המגזר.

אחת הבעיות המרכזיות במגזר הערבי – שגורמות למתיחות בינו לבין שלטון החוק הוא נושא הבנייה הלא חוקית, ועם הנושא הזה מנפנפים בכל עת חברי הכנסת הערבים נגד מדיניות הממשלה.

אך מתברר כי מי שעשה צעד חשוב בנושא הוא דווקא שר הפנים החרדי שהודיע הבוקר כי הגיע להסכמה עם כל ראשי הרשויות הערביות שבתים לא חוקיים לא יהרסו ובתים חדשים לא ייבנו ללא היתר.

"כל ראשי הרשויות הערביות הסכימו על הקפאת הריסתם של בתים לא חוקיים תמורת התחייבות שלא יבנו עוד בתים לא חוקיים עד להסדרת הנושא", כך דיווח שר הפנים אריה דרעי היום לוועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם בסקירה שנתן על פעילות משרדו.

לדבריו של דרעי "יש היום במגזר הערבי 50,000 בתים לא חוקיים, חלקם עם צווי הריסה. אנו פועלים להסדרת הנושא ובמקביל מעודדים ערים מצטיינות וגם נותנים תוספת תקציב לכל הרשויות הערביות. חבל על כל יום, אנו פועלים ומבצעים ולא ממתינים שהממשלה תסכם את הנושא בקרוב".

כשאמר השר דרעי "יש 50,000 בתים לא חוקיים במגזר ובפועל המדינה הורסת מספר מועט מאד", העיר ח"כ טלב אבו ערר: "1000 בתים זה מעט?" השיב השר דרעי: "זה לא בתים. בנגב מדובר בסככות ומתקנים חקלאיים".

על התחייבות ראשי הרשויות הערביות שלא ייבנו בנייה לא חוקית העיר ח"כ דוד ביטן כי "הם לא יכולים להתחייב על כך. בשם מי? ואם תהיה בנייה, אז מה? זו התחייבות סרק, לגלגל עיניים. אני לא בעד הריסה". יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם: "במסגרת חוק ההסדרים הסדרנו את כל תוכניות המתאר במגזר הערבי. כל העבירות הוכשרו בתנאי שמעתה כל עבירת בנייה תטופל".

ח"כ טלב אבו ערר הגיב ואמר כי "אין לי ספק בכוונת השר לעזור למגזר הערבי. יש לנו מצוקת דיור של זוגות צעירים. בתים שקיימים עשרות שנים לא הורסים, אבל הורסים לזוגות הצעירים. מה הפתרון לזוג צעיר שמקים לו צריף? 90,000 נפש גרים בצריפים. אלה הבתים שלנו. הצעתי לאפשר לזוג צעיר להקים בית זמני צמוד לבית קיים".

ח"כ מיכל רוזין אמרה בדיון כי "מאז השר דרעי נכנס לתפקידו יש שיתוף פעולה טוב בין הח"כים למשרד ומקבלים תשובות. הבטחתם לא לזמן למתקן חולות בעלי משפחות ובוגרי כפרי נוער. בפועל הם מוזמנים ונכלאים. בוגרי כפרי הנוער רוצים להתגייס. משרד הביטחון מסכים ומשרד הפנים מתנגד. זה עוול ושטות". השר דרעי השיב כי בעלי משפחות אינם מוזמנים ואינם נכלאים בחולות.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    טוב שאתה מונע הריסת בתים,והגיע הזמן שיבנו עיר למגזר הערבי .